fredag 28 maj 2010

Vårpromenad

Idag tog jag med mig kameran när Hedda och jag gick vår favoritrunda. Rundan brukar ta ungefär 1,5-2 timmar och ligger endast 15 minuter från där vi bor och då bor vi centralt.
Det här är vår favoritplats. Här är det en parksoffa åt mig, där jag kan sitta o filosofera en stund och röka. Vilken underbar utsikt!


Hedda däremot tittar inte på utsikten utan ligger och tar igen sig och äter lite gräs. Det är en lång uppförsbacke hit och både hon och jag är rejält trötta när vi kommer fram.



Vi såg en andhona med 3 små ungar.


Hedda vill gärna bada, men hon får det inte. Jag fick stopp på henne, men till slut kunde hon inte hålla sig. Åh, vad lycklig hon var. Men hon fick bara bada fötterna.



Vi såg också massor med skogsvioler, en av mina favoritblommor.

Sist men inte minst såg vi en orm. Har ingen aning vad det är för sort, men för att vara på den säkra sidan fick inte Hedda titta närmare på den. Man kan aldrig vara nog försiktig.


Detta var vår promenad.

2 kommentarer:

Barbro Heikinmatti sa...

Pudlar, pudlar, åh vad jag tycker om pudlar! Jag klippte pudlar i 20 år, har jag berättat det? Ormen tycker jag ser ut som en kopparorm, alltså en ödla utan ben, men säker är jag inte. Vilken härlig promenad ni hade!

Bonnakäringen sa...

Jajemensan, visst e de en kopparorm, eller som den egentligen heter, Kopparödla...
Knäppt det där, en orm som är en ödla, som ser ut som en orm... ;-)
Och som tappar svansen om du inte är försiktig när du tar upp den...