onsdag 7 juli 2010

VM-stickning klar!!!

Nu har jag gått i mål med min VM-stickning. Det blev en Tibetan Beaded Cloud Stole, fast utan pärlor. Tyckte inte det blev så snyggt, mycket snyggare så här utan pärlor.
Mittpartiet ser ut som nedan och var superkul att göra, lite pilligt och mycket räknande.


Sen är det två sidstycken som ser ut som följer. Lättare stickning.


Garn jag använt mig av är Angel Touch och stickor nr 3. Färgen är White B100. Den blev 56 cm bred och 188 cm lång.


Jag är så supernöjd, den här ska jag bara ha när jag går på bal. Vilket jag gör mycket ofta!!! Hihi!. Nä, jag är väldigt rädd om den och ska bara ha den till fint.
Nu har jag börjat på ett par spetssockar och hoppas så klart att jag hinner klart dem innan VM är över.

3 kommentarer:

Maria sa...

Superfin sjal! Du är så otroligt duktig.Alla som ser dig i den sjalen kommer att bli gröna av avund!
Kram! Maria

Anonym sa...

Hej!! Tack så väldigt mycket för garn och choklad!! Tänker att du känner mej eftersom du skickade garn i så fina färger! Familjen tyckte att chokladen var jättegod, så nu är de skyldiga mej en hel kaka :) Tack än en gång!! /Astrid

Emma Jonasson sa...

Tack garnerna var jätte mysiga och färgena passar mig perfekt!Muggen var stor och bra när man dricker mycket te som jag!Och tack för mönstret,jag ska testa det så fort jag gjort klart sjalarna.

Kram Emma