onsdag 27 januari 2010

Paket i massor

Tänk vad lite som behövs för att jag ska bli kär i brevbäraren. Endast 2 paket med garn och lite andra överraskningar.

Ett paket kom från Emma i Italien och i det var det verkligen en massa godsaker. Titta på bilden nedan och njut.


I paketet var det:
* en bok av Cathy Kelly - "Past Secrets", ska bli spännande att läsa en bok på engelska, det var längesedan
* 4 bollar till Hedda
* en anteckningsbok
* 3 förpackningar med näsdukar
* en almenacka med olika mönster för varje månad
* ögonskugga
* rouge
* mascara, min är slut så nu slipper jag gå i snöstormen för att köpa det
* tvål med en underbar doft av ylang ylang
* torkad pumpa att lägga i en skål för att dofta gott i mitt rökiga hem :)
* en stickad scarf i brunt med en virkad blomma i var ända
* en lång stickad scarf i brunt och svart
* 5 olika mönster på sjalar
* 2 nystan Lana Baby från ProFilo i vitt, 100% merinoull, 50g
* 1 härva Sea Wool från Fleece Artist, färgen heter Forest, 70% merinoull och 30% snäckskal (spännande), 112g/350m
* 1 härva MerinoSilkLace från Fyberspates i lila, 80% merinoull och 20% silke, 100g/1200m
* 4 nystan Etoile från Laines Du Nord i lila, 70% kid mohair och 30% akryl, 50g/150m
Kan man vara annat en helt i extas?

Det andra paketet var från Michele i USA och det var inte mindre spännande.



I det paketet var det:
* teburk med 150 påsar äppelte
* tvål i en stickad påse
* en stickad leksak till Hedda
* stickmarkörer
* en stickad disksvamp
* choklad som jag delade med mina grannar
* 2 nystan Suri Merino från Plymouth Yarn i lila, 55% alpacka och 45% merinoull, 50g/110 yards
* 1 härva Aussi Wool från Oasisyarn i lila, 100% australiensisk ull, 100g/200 yards

Jag är så lycklig.
Sen har jag fått ett mail från DHL om att jag har ett paket att hämta hos dem också. Ska hämta det så fort snöstormen har lagt sig.

1 kommentar:

Eva sa...

WOW ! vilka paket du fått...man blir riktigt "avis",ska bli spännande att se vad du hittar på med dessa garner framöver.

Trevlig Helg!