onsdag 24 februari 2010

Nyfiken Hedda och myströja

Hedda ville absolut vara med på bild idag och då fick hon det förstås.
Hon ser verkligen nyfiken ut på bilden.
Hedda älskar detta snöande, men inte jag. Hon blir överlycklig varje gång det har snöat och springer runt som en tokig. Hon har också kommit på att vi går hem efter att hon har kissat och bajsat så nu håller hon sig. En dag var vi ute i 1,5 timme innan hon kissade. Jag var tunt klädd eftersom jag hade tänkt att det skulle bli en kort runda. Tji fick jag.


Mitt senaste bidrag till att göra färdig allt som jag har liggande i korgar och väskor överallt, är en myströja. Mönstret har jag hittat på själv. Jag ville så gärna ha en stor mysig tröja med fickor på magen och en skön krage. Jag lovar, den blev verkligen stor. Mönstret är helpatent helt igenom, på fickor och krage.


Garnet jag använt är Inca Fiber Bomuldsilk i en underbar rosa/lila färg.
Stickor nr 4 blev det.


Försökte ta kort på mig själv framför en spegel, men tyvärr blev inte bilden något vidare.

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Härlig myströja och smart Hedda:)

Eva sa...

Tröjan ser Härlig ut,och Hedda är ju super söt!!!!!
Mailade dej om kontonr,för det funkade inte det jag fick.