tisdag 2 mars 2010

Tovad väska och benvärmare

Nu är väskan färdig som jag har hållt på med ett tag och gissa om jag blev nöjd. Den är med mig på jobbet varje dag och jag är så stolt.
Mönstret fick jag av Marie i julklapp och det heter Felted Doctor´s Bag och finns säkert att finnas någonstans på nätet.
Garnet är Vikings Naturgarn och stickor nr 8. Handtagen gjorde jag själv, I-cords.
Sen tovade jag alltihop i tvättmaskinen.
Knappen köpte jag på loppis för 3 kronor.


Har också gjort mig ett par benvärmare. Mönstret heter Björklövslängan och mönstret har jag hittat i en bok (kommer inte ihåg namnet).
Garnet är KidMohair 2-trådigt från Naturfiber och stickor nr 3.

3 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Tuff väska med helt rätt knapp, och vilka snygga benvärmare!

Marie sa...

Snyggt! Går fint ihop med dina lila kläder :)

Elin Johansson sa...

Hej, jag hittade din blogg när jag googlade runt efter stickcaféer i Kalmar. Det verkar inte hända så mkt på den fronten just nu, så jag har dragit igång en stickklubb som träffas en gång i veckan. Har du lust att hänga på så vore det kul!

Läs mer på http://stickklubben.blogspot.com/. Du får gärna sprida informationen vidare, det vore kul med många stickande deltagare. :) Hoppas vi ses den 11/3 då vi har vår första träff.

Hälsningar Elin