tisdag 8 juni 2010

Födelsedagspresent och RAK

På torsdag fyller mamma år och eftersom hon inte är hemma då, så firade vi hennes födelsedag idag.
Jag gav henne den här underbara sjalen, Spader sjal, som jag stickat i grått Grignasco MerinoSilk. Stickor jag använde mig av var 2,5 och så hade jag garnet dubbelt eftersom hon inte vill ha sjalar som ser ut som spindelnät.
Jag är i alla fall nöjd, hoppas hon också är det.



Sen har jag blivit RAK:ad idag av Häxansurtant. Tack så hemskt mycket! Vilka underbart lila färger.
Det ena garnet är Mora från Klippan och det andra är Hifa kamgarn tynt. Båda är i 100% ull. Helt underbara garner. Det får allt bli sjalar av dem.
I paketet låg det också en sticktidning Filati (fall 2006) och fyra mönster.
Det är så roligt och spännande att bli RAK:ad!

1 kommentar:

santsomgormigglad.blogspot.com sa...

Vilken fin sjal! Den måste din mamma bli jätteglad över att få!
Och så fina garner du fick, grattis! (Vad innebär det att bli RAK:ad?)
Sköt om dig!
Maria