lördag 26 juni 2010

I det här huset kan man inte ta fram kameran utan att man måste ta ett kort eller två på Hedda. Idag tog vi det i trädgården. Hon gjorde sig riktigt till.


En sjal är färdig. Det är "Faraway, so close", mönstret finns att hitta på Ravelry. Garn som jag använt är Drops Fabel Superwash färg nr. 677 och Drops Alpacka färg nr 7240 till kanten. Fabel är ett sockgarn i 75% ull superwash och 25% polyamid och Alpacka är i 100% alpacka. Först hade jag tänkt sälja den, men jag behåller den nog. Den blev ju så snygg.


I tisdags fick jag mitt "Ett kopp garn" paket från Ingamay (www.boxtown.nu). Tack så mycket! I paketet var det en kopp med en urgullig katt på, ullgarn från Toppmurklan, choklad, knappar och ett etui till näsdukar. Vilket överraskningspaket! Tack än en gång, Ingamay!

1 kommentar:

Berit sa...

Vilken tjusig sjal du har gjort.